Care sunt Federațiile Sportive din România cu cea mai mare vizibilitate în media?
Bucureşti, 20 septembrie, 2022: mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 16 august-15 septembrie 2022. Federația Română de Fotbal, Federația Română de Natație și Federația Română de Canotaj ocupă primele locuri în topul general al apariţiilor media. Numărul total al aparițiilor se referă la știrile, interviurile, declarațiile și activitatea federațiilor în perioada monitorizată.
Top 10. Cele mai mediatizate Federații Sportive din România.
Federația Română de Fotbal a înregistrat cele mai multe apariţii media‚ în intervalul 16 august– 15 septembrie 2022, 3.604 materiale, cele mai multe dintre ele fiind în mediul online. Locul doi, în topul general al apariţiilor media, este ocupat de Federația Română de Natație cu 1.480 de menţiuni înregistrate. Federația Română de Canotaj a înregistrat 440 de menţiuni şi ocupă locul trei în top. Pe locul patru se află Federația Română de Ciclism cu 415 de menţiuni, urmată de Federația Română de Handbal cu 321 menţiuni. Federația Română de Tenis este în top cu 293 menţiuni, iar Federația Română de Automobilism Sportiv a înregistrat în perioada 16 august-15 septembrie 223 de materiale. Federația Română de Baschet este pe locul opt cu 206 menţiuni, urmată de Federația Română de Șah cu 185 menţiuni şi Federația Română de Lupte cu 181 menţiuni.
Federația Română de Fotbal a fost cel mai des citată în mediul online – 2256 menționări iar în social media a fost citată de 915 ori. În presa scrisă s-au înregistrat 281 de mențiuni, 116 la TV în timp de la radio s-au înregistrat 36 de mențiuni. În data de 16 august 2022, au apărut cele mai multe materiale în care Federația de Fotbal este citată, 275 menționări. În această zi, cel mai dezbătut subiect în mass-media a fost cel referitor la numirea lui Emil Săndoi și Daniel Pancu ca selecționeri pentru EURO U21 2023.
Federația Română de Natație a înregistrat cele mai multe mențiuni în mediul online, 1.129, în social media a avut 232 mențiuni iar la TV și radio câte 73 respectiv 10 menționări. Subiectul cel mai mediatizat în perioada monitorizată de mediaTRUST, este cel cu referire la David Popovici care s-a retras din finala probei de 400 metri liber.
Cele mai multe materiale cu privire la Federația Română de Canotaj au apărut în mass-media în data de 4 septembrie, toate materialele din această zi referindu-se la Campionatele Europene de Canotaj și la cele 9 medalii cucerite de România, 5 de aur şi 4 de argint.
MediaTRUST a analizat mediatizarea tuturor Federațiilor Sportive din România. Astfel, Federația Română de Tenis de masă a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST 16 august-15 septembrie, 187 de mențiuni, urmată de Federația Română de Volei cu 151 de mențiuni și Federația Română de Atletism citată în 127 de materiale în mass-media. Federația Română de Box a fost citată în 123 de materiale, Federația Română de Rugby a înregistrat 108 mențiuni în perioada monitorizată, Federatia Romana de Culturism si Fitness a avut 113 mențiuni, în timp ce Federatia Romana de Gimnastică a fost menționată în 114 materiale, iar Federația Ecvestră Română a avut 83 menționări, foarte aproape de numărul mențiunilor Federației Române de Judo (79), pe tot parcursul perioadei monitorizate, în timp ce Federația Română de Hochei pe Gheață a avut 74 de mențiuni.
Federația Română de Tenis de masă a avut cele mai multe menționări în data de 18 august, cu materiale despre Campionatul European de tenis de masă de la Munchen, unde perechea româno-austriacă formată din Bernadette Szocs și Sofia Polcanova a câștigat finala, devenind campioane europene la tenis de masă la dublu.
Cele mai active surse în mediatizarea Federației Române de Volei au fost înregistrate în social media, pagina oficială de facebook a federației având o comunicare eficientă, cu peste 30 mențiuni. La TV, postul Euronews România a difuzat cele mai multe materiale cu voleibaliștii calificați la europene.
Bianca Florentina Ghelber a fost cea mai mediatizată atletă, astfel că Federația Română de Atletism a înregistrat cele mai multe menționări pe 18 august, în contextul câștigării medaliei de aur în proba de aruncare a ciocanului, la Campionatele Europene de atletism de la Munchen.
În perioada monitorizată, Federația Română de Box a avut cele mai multe menționări în data de 18 si 19 august, peste 60. Cel mai mediatizat subiect a făcut referire la numele fostului preşedinte al Federaţiei Române de Box, Rudel Obreja, condamnat la cinci ani de închisoare în dosarul „Gala Bute”, care a fost eliberat din închisoare pentru trei luni, pentru a se trata de o boală gravă.
Cele mai multe menționări ale Federației Române de Culturism și Fitness au venit din social media, aproape 60, referindu-se la competiția Arnold Classic 2022, care va avea loc în perioada 16-18 septembrie la Sevilla.
Federația Română de Rugby a fost cel mai des citată în mediul online, cu 80 de mențiuni în perioada monitorizată de mediaTRUST. Cele mai multe menționări din mediul online le-a avut site-ul cugetliber.ro.
Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Scrimă a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST 16 august-15 septembrie, 58 de mențiuni, urmată de Federația Română de Oină cu 54 de mențiuni și Federația Română de Dans Sportiv citată în 42 de materiale în mass-media. Federația Română de Gimnastică Ritmică a fost citată în 41 de materiale, Federația Română de Arte Marțiale de Contact a înregistrat 38 de mențiuni în perioada monitorizată, Federația Română de Schi Biatlon a avut 35 de mențiuni, în timp ce Federația Română de Orientare a fost menționată în 34 de materiale, iar Federația Română de Triatlon a avut 33 menționări, un număr egal de mențiuni cu cel al Federației Române de Tir cu Arcul și al Federației Române de Karate, pe tot parcursul perioadei monitorizate.
Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, este prezentată grafic mai jos.
Metodologie
Notă: Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.
Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).
Despre mediaTRUST
mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).
Puteți descărca studiul complet de aici: