Care sunt cele mai vizibile sporturi din România?
mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 noiembrie-30 noiembrie 2022.
Federația Română de Fotbal se menţine pe primul loc în top. Urcare spectaculoasă pentru Federația Română de Handbal și Federația Română de Canotaj. Federația Română de Tenis și Federația Română de Rugby pierd cîteva poziții. Numărul total al aparițiilor se referă la știrile, interviurile, declarațiile și activitatea federațiilor în perioada monitorizată.
Top 10. Cele mai mediatizate Federații Sportive din România.
Fotbalul, prima poziție și în noiembrie.
Federația Română de Handbal, creștere spectaculoasă a vizibilității în media.
Și în luna noiembrie, Federația Română de Fotbal a înregistrat cele mai multe apariţii media, 5.079 materiale, cu peste 600 mențiuni la TV, în contextul meciului amical disputat la Cluj-Napoca cu Slovenia și pierdut de Naționala României, al amicalului prieteniei, unde România a învins Moldova cu 5 la 0 în meciul de la Chișinău dar și al anunțului făcut de Gigi Becali că FCSB are un nou antrenor după plecarea lui Nicolae Dică, pe Leo Strizu.
Locul doi, în topul general al apariţiilor media, este ocupat de Federația Română de Handbal cu 518 menţiuni înregistrate, cu 155 mai multe decât în octombrie. Vârful vizibilității a fost atins în data de 16 noiembrie, în contextul arbitrajului controversat al meciului România – Muntenegru, de la Euro 2022 și al anunțului că Federația Română de Handbal va face o plângere la Forul european, considerând că România a fost dezavantajată de cele două arbitre, Ana Vranes și Marlis Wenninger.
Locul al treilea în top îi revine Federației Române de Canotaj, care a înregistrat 505 menţiuni. Vârful vizibilității a fost în data de 21 noiembrie, cu materiale pe toate mediile de difuzare, despre dubla campioană europeană şi mondială la dublu vâsle şi 8+1 în 2022, Simona Radiş, care a primit titlul de „Sportivul anului” în canotajul românesc în cadrul galei organizate de Federaţia Română de Canotaj.
Pe locul patru se află Federația Română de Tenis cu 289 de menţiuni, urmată de Federația Română de Culturism si Fitness cu 286 menţiuni.
Federația Română de Atletism este în top pe locul 6, cu 282 menţiuni, iar Federația Română de Gimnastică a înregistrat în perioada 1 noiembrie-30 noiembrie, 278 de materiale. Federația Română de Automobilism Sportiv este pe locul opt cu 251 menţiuni, urmată de Federația Română de Rugby cu 239 menţiuni şi de Federația Română de Hochei pe Gheață, pe poziția 10, cu 233 de menţiuni.
MediaTRUST a analizat mediatizarea tuturor Federațiilor Sportive din România. Astfel, deși nu este între primele 10 poziții, Federația Română de Șah a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST 1 noiembrie – 30 noiembrie, 202 de mențiuni și este urmată de Federația Română de Lupte cu 198 de mențiuni și Federația Română de tenis de masă citată în 192 de materiale în mass-media.
Federația Română de Natație a fost citată în 185 de materiale, Federația Română de Judo a înregistrat 136 mențiuni în perioada monitorizată, Federația Română de Baschet a avut 135 mențiuni, în timp ce Federatia Ecvestră Română a fost menționată în 123 materiale, iar Federația Română de Ciclism a avut 110 menționări, foarte aproape de numărul mențiunilor Federației Române de Oină (109), pe tot parcursul perioadei monitorizate, în timp ce Federația Română de Scrimă a avut 98 de mențiuni.
PRO TV este postul de televiziune care a menționat cel mai mult Federația Română de Natație.
Cea mai activă sursă în mediatizarea Federației Române de Oină este ziarul Cuget liber (Constanta) iar în online, tot cugetliber.ro a avut cele mai multe mențiuni despre Federația Română de tenis de masă.
Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Box a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST, 93 de mențiuni, urmată de Federația Română de Arte Marțiale cu 71 de mențiuni și Federația Română de Dans Sportiv citată în 66 de materiale în mass-media. Federația Română de Volei a fost citată în 61 de materiale, Federația Română de Polo a înregistrat 60 de mențiuni în perioada monitorizată, Federația Română de Powerlifting a avut 49 de mențiuni, în timp ce Federația Română de Gimnastică Ritmică a fost menționată în 46 de materiale, iar Federația Română de Karate a avut 42 menționări. Federația Română de Golf a avut 40 referințe iar Comitetul Național Paralimpic a fost menționat de 34 ori pe tot parcursul perioadei monitorizate.
Radio Romania Actualități a avut cele mai multe menționări despre Federația Română de Polo, cele mai multe fiind în contextul în care Federația Română de Polo a anunțat că România a primit din partea Federației Internaționale organizarea Campionatului Mondial sub 20 de ani din 2023.
ANTENA3 CNN și România TV au fost cele mai active surse TV în referințe despre Federația Română de Box iar în online, agerpres.ro a menționat Federația Română de Dans Sportiv de 3 ori în perioada monitorizată.
Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, este prezentată grafic mai jos.
Pe următoarele poziții, având între 11 și 28 mențiuni în media din România, se numără Federația Română de Triatlon care a înregistrat în noiembrie 28 mențiuni, Federația Română de Tir cu Arcul– 21 mențiuni iar Federația Română de Taekwon-do ITF, 19 mențiuni.
Federația Română de Schi Biatlon – 17 mențiuni, la egalitate cu Federația Română de Pescuit Sportiv.
Federația Română de Kaiac-Canoe a avut un număr egal de referințe cu cel al Federației Române de Motociclism, 15, iar Federația Română de Squash a fost menționată în 13 materiale, foarte aproape de Federația Română de Hochei pe Iarbă-12 mențiuni dar și de Federația Română de Alpinism și Escaladă, care a fost menționată în 11 materiale în media din România.
Pe ultimele locuri, cu sub 9 mențiuni în cursul lunii noiembrie, sunt, în ordine, Federația Română de Darts, Federația Română de Haltere, Federația Română de Arte de Contact, Federația Română de Wushu Kungfu, Federația Română de Bridge, Federația Română de Backgammon, Federația Română de Baseball si Softball, Federația Română de Modelism, Federația Română de Aeronautică Română, Federația Română de Tir Sportiv, Federația Română de Orientare, Federația Română de Badminton, Federația Română de Fotbal Tenis CAJ, Federația Română de Yachting, Federația Română de Scrabble, Federația Română de Patinaj, Federația Română de Karting, Sambo, Federația Română de Radioamatorism, Federația Română de Cricket, Federația Română de Aikido, Federația Română de Bowling, Federația Română de Vovinam Viet-Vo-Dao, Federația Română de Minifotbal din România și Federația Română de Pangration Athlima.
Federația Română de Chanbara, Federația Română de Popice, Federația Română de Bob și Sanie, Federația Română de Snooker și Federația Română de Taewkwondo WT nu au avut nicio mențiune în media din România în perioada monitorizată, 1-30 noiembrie 2022.
Descarcă studiul complet:
Vizibilitatea în media a Federațiilor Sportive din România, de la 1 noiembrie-30 noiembrie 2022.
Metodologie
Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.
Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).
Despre mediaTRUST
mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).