Categories: Studii Media

Antena 3 CNN devine sursa media cea mai citată din România în luna aprilie. Digi 24 și Adevărul se clasează, de asemenea, pe podium.

Potrivit măsurătorilor efectuate de mediaTRUST, Antena 3 CNN s-a situat în fruntea celor mai de citate surse media în luna aprilie. Informațiile furnizate de Antena 3 CNN au fost preluate de alte redacții de mai multe ori, obținând peste 600 de mențiuni și ocupând prima poziție în topul celor mai citate surse. Digi 24 a coborât o poziție în luna aprilie, clasându-se pe locul secund, cu 550 de mențiuni în alte publicații. În același timp, Adevărul a urcat două poziții și s-a clasat pe treapta a treia a podiumului, cu un număr de 362 de mențiuni.

 

În topul celor mai frecvent citate surse media din țară, presei televizate îi revine o cotă de 40,5% din total, fiind reprezentată de Antena 3 CNN, Digi 24, Digi Sport, TVR și Profit News TV. Pe locul doi se situează presa online, care deține 33,18% din total și include g4media.ro, evz.ro, hotnews.ro, observatornews.ro și economica.net. Pe locul trei se află presa scrisă, cu o pondere de 24,76%, și printre cele mai citate publicații se numără Adevărul, Fanatik, Libertatea, Gazeta Sporturilor și Ziarul Financiar. Sursele radio, deși au înregistrat un procentaj mai mic în distribuția tipurilor de media, 1,56%, au obținut un număr semnificativ de mențiuni și printre cele mai citate se numără Europa FM, RFI, București FM, Digi FM și Pro FM.

 

Clasamentul celor mai citate surse media din România este deschis de Antena 3 CNN, cu 608 mențiuni în alte medii. Cu un vârf al vizibilității în 10 aprilie, postul a fost citat în 39 de materiale într-o singură zi.

Pe locul doi în clasament se află Digi 24, menționată de alte medii de 550 de ori în luna aprilie. În data de 5 aprilie, postul TV a înregistrat un vârf de vizibilitate, fiind citat în 46 de materiale media.

Adevărul ocupă locul trei, fiind menționat în 362 materiale publicate de alte medii. În data de 24 aprilie a atins vârful de vizibilitate, iar cea mai activă sursă care a citat Adevărul a fost B1TV.

Fanatik înregistrează 353 de mențiuni în perioada analizată,  g4media.ro este pe locul 5 în top cu 291 de mențiuni,  iar evz.ro este pe poziția 6 cu 244 mențiuni, urmat de Digi Sport cu 230 materiale în care a fost citat. Libertatea, pe 8, este citat în 203 materiale, Gazeta Sporturilor are 192 mențiuni iar topul este închis de TVR citat de alți jurnaliști din țară de 184 de ori.

Presă scrisă – Top 5

Adevărul este lider în clasamentul titlurilor de presă cu 362 de citări, cu 40 materiale în 24 aprilie. Pe poziția a doua s-a clasat Fanatik, cu 353 de citări, iar pe 3 urcă Libertatea, cu 203 de citări. Gazeta Sporturilor este și ea în topul celor mai citate surse din presa scrisă, cu 192 referințe, iar Ziarul Financiar nu lipsește din clasament și ocupă poziția a 5-a, fiind citat în 176 de materiale jurnalistice.

Cele mai citate televiziuni

Pe prima poziție în topul celor mai citate televiziuni intră Antena 3 CNN, cu 608 de menționări în alte medii. Foarte aproape, pe poziția a doua este Digi 24, menționată de alte redacții din țară de 550 ori. Podiumul este completat de Digi Sport, citat de alte redacții de 230 de ori în luna aprilie. TVR intră în top direct pe poziția a patra, televiziunea publică fiind citată în 184 de materiale jurnalistice, în timp ce Profit News TV își menține poziția în top 5 pentru a doua lună consecutiv, menționată în 176 materiale jurnalistice.

Europa FM și RFI, rămân și în aprilie în topul celor mai citate posturi de radio din țară

Europa FM cu 41 mențiuni în media se menține pe primul loc și în aprilie. Cu un vârf al vizibilității în data de 25 aprilie, materialul Europa FM despre consolidarea clădirilor din București a fost unul din cele mai citate materiale în aprilie. Pe locul doi se află RFI, menționat de 35 de ori iar București FM intră în top și ocupă locul trei pe podium, cu 13 mențiuni. În clasament s-au calificat și posturile de radio Digi FM și Pro FM, ale căror știri au fost citate de 5 ori, respectiv 2 ori (PRO FM) de către jurnaliști din alte instituții media din țară.

G4media.ro rămîne lider în online, urmat de evz.ro, iar locul 3 pe podium revine hotnews.ro.

G4media.ro ocupă și în aprilie primul loc în clasamentul primelor celor mai citate surse din online, fiind menționată de jurnaliști de 291 ori. Vârful vizibilității a fost în 24 aprilie, iar cea mai citată știre a fost în contextul analizei realizate de G4Media și Info Sud-Est pe baza datelor provizorii ale recensământului din 2021, din care rezultă că doar 12% din totalul comunelor de astăzi și puțin peste 50% din orașe și-ar păstra statutul administrativ dacă ar avea loc reorganizarea teritorial-administrativă a României cerută de mediul de afaceri. Digi TV a fost cea mai activă sursă în citarea acestui material. Poziția următoare este ocupată de evz.ro, care urcă o poziție și este citată în 244 materiale în media. Locul trei în clasament este ocupat de hotnews.ro, menționată de 178 de ori. Observatornews.ro.ro și economica.net ocupă locurile patru și cinci în clasament cu 136, respectiv 130 de mențiuni în alte medii.

 

Metodologie

Studiul celor mai citate surse de media din România oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor instituții media (print, online, radio, TV), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 aprilie – 30 aprilie 2023.

Raportul analizeză articolele din presa scrisă și on-line, precum și știrile difuzate de posturile de radio și TV în care au fost menționate numele surselor de informare în masă. Raportul a luat în considerare acele materiale care fac referire la articole, știri, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie republicări integrale din alte media.

Sintagmele folosite în elaborarea studiului pot fi recunoscute după următoarele forme: o declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 CNN X a spus că …”/ “potrivit unui studiu realizat de ziarul Capital …”.

Principalul criteriu conform căruia un anumit material a fost luat în considerare constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt mediu de informare (print, online) sau difuzat la un post de radio/TV. Suma referirilor unei surse citate nu include citările publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust.

Atunci când sursa citată este menționată de mai multe ori în același material este luată în considerare ca o singură apariție – o singură citare a mediului respectiv.

Studiul analizează știrile difuzate și articolele publicate de peste 30 de posturi de radio și de televiziune, peste 100 de surse din presa scrisă, peste 3000 de surse online care publică regulat știri și articole noi.

În procesul de monitorizare a materialelor din cadrul posturilor de televiziune, radiourilor și publicațiilor tipărite care au și o prezență online, raportarea a cumulat și citările provenite de pe site-urile aferente.

Analiza nu include materiale care:

  • se referă la presa străină;
  • sunt referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
  • sunt republicate integral dintr-un ziar sau un site;
  • citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
  • se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii care nu sunt instituții media;
  • sunt reluări ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
  • fac referire la filme și programe difuzate de posturile de televiziune;
  • sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă;
  • sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio;
  • fac referire la agenţiile de presă precum Mediafax, news.ro, Agerpres etc sau provin de pe portalurile cu caracter de agregatori de conținut;
  • fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
  • provin de pe platformele de socializare și comentariile postate în cadrul articolelor de pe site-urile de internet.

Informații detaliate privind monitorizarea mass-media pot fi găsite la adresa www.mediatrust.ro

 

Despre mediaTRUST România

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004, suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

Descarcă studiul:

Comunicat de presa. Cele mai citate surse media – aprilie 2023

Cele mai citate surse media din România- aprilie 2023

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

8 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

9 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

9 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

9 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

9 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

10 luni ago