Cei mai mediatizați primari din București: O analiză detaliată a vizibilității lor în media în luna martie.

mediaTRUST a analizat în perioada 1-31 martie 2023, peste 4.600 de materiale din presa scrisă, radio, tv, online și social media, urmărind mențiunile celor 6 primari de sectoare din București în materialele difuzate.

În luna martie, cei 6 primari de sectoare din București au fost citați în 4.661 materiale din presa scrisă, radio, tv, online și social media, cu 570 mai puține decât în luna anterioară.

Podiumul celor mai vizibili primari ai Bucureștiului este împărțit în martie între Clotilde Armand, Ciprian Ciucu și Robert Negoiță.

 

 

 

 

De la gestionarea deșeurilor la controverse de incompatibilitate: Clotilde Armand în prim-planul mass-mediei în luna martie.

Atacurile și disputele dintre liderul PSD Marcel Ciolacu și primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, referitoare la gestionarea deșeurilor din Sectorul 1, au devenit subiectul principal de interes în mediatizarea activității primarului.  În plus, decizia recentă a Curții de Apel București de a menține acuzațiile de incompatibilitate aduse de Agenția Națională de Integritate (ANI) împotriva primarului, a stârnit și ea valuri de controverse în spațiul public.

Aceste subiecte controversate au dus la creșterea atenției mass-media față de activitatea Primăriei Sectorului 1 și a primarului Clotilde Armand. Potrivit datelor mediatice, în luna martie, Clotilde Armand a fost menționată de 2.082 de ori de diverse instituții media, cu o medie zilnică de 67 de apariții.

În ceea ce privește acoperirea mediatică a subiectului Clotilde Armand, posturile de televiziune România TV și Antena 3 CNN s-au evidențiat ca fiind cele mai active, difuzând cele mai multe materiale. În general, acestea au abordat subiecte controversate, cum ar fi întârzierea aprobării bugetului pe 2023 de către Primăria Sectorului 1, care s-a consemnat abia pe 28 martie, după 6 săptămâni dificile. De asemenea, au fost abordate subiecte referitoare la problemele legate de finanțarea burselor elevilor și a utilităților școlare.

Ciprian Ciucu, mai mediatizat la radio decât Clotilde Armand

Vizibilitatea lui Ciprian Ciucu a crescut în martie cu 88 % față de luna februarie 2023, când a fost menționat în 663 de materiale.

Ciprian Ciucu a reușit să obțină o prezență remarcabilă în spațiul media radio în luna martie, fiind citat în nu mai puțin de 79 de materiale, ceea ce l-a situat pe poziția superioară față de Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, care a fost prezentă în 50 de materiale radio. În general, Ciprian Ciucu a fost menționat în 1.244 de materiale media în luna martie, clasându-se pe poziția a doua în topul primarilor bucureșteni cei mai mediatizați.

Vârful vizibilității primarului Sectorului 6 a fost în data de 1 martie iar cele mai multe materiale îl menționează în contextul demisiei din fruntea PNL București. Bucuresti FM este postul de radio care a difuzat cele mai multe materiale în care primarul Ciprian Ciucu a fost menționat, 60, în timp ce la TV, România TV a difuzat cele mai multe materiale despre Ciucu, 25.

Primarul sectorului 3, Robert Negoiță, ocupă poziția a treia în ierarhia vizibilității primarilor de sectoare în luna martie, cu 606 materiale în care a fost citat. Vârful vizibilității primarului Sectorului 3 a fost înregistrat în data de 25 martie iar cele mai multe au fost în contextul în care o suprafață de 12 hectare din Parcul IOR-Titan, echivalentul a 12 terenuri de fotbal, este pe cale să dispară pentru totdeauna din patrimoniul verde al Bucureștiului. Robert Negoiță, l-a îndemnat pe Nicușor Dan, să conteste în instanță dispoziţia de retrocedare a suprafeţei de 12 hectare din Parcul IOR.

Digi24 și Prima TV sunt televiziunile care au difuzat cele mai multe materiale despre Robert Negoiță, iar în online 10tv.ro și b365.ro au avut cele mai multe materiale despre acesta.

 

 

Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, a obținut o expunere considerabilă în presă, fiind menționat în nu mai puțin de 520 de materiale, ceea ce l-a clasat pe poziția a patra în topul mediaTRUST. În data de 10 martie, el a reușit să atragă atenția în mod deosebit în contextul inaugurării Centrului pentru refugiații din Ucraina, amplasat în cadrul Colegiului „Edmond Nicolau”, când a avut cea mai mare vizibilitate. Antena 1 a fost cea mai activă sursă TV care l-a menționat în buletinele de știri pe Radu Mihaiu (15 materiale), urmată de Prima TV și Euronews.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4 ocupă poziția a cincea, menționat în 174 materiale în media. Pe 20 martie a avut cea mai mare vizibilitate, în contextul postării făcute pe rețeaua de socializare Facebook, prin care a relatat fapta unui șofer bucureștean care a considerat că poate scăpa de amendă chiar dacă autoritățile i-au blocat roata mașinii pentru că a parcat neregulamentar. Acesta a demontat roata blocată și a înlocuit-o cu cea de rezervă, însă a fost „prins” în fapt chiar de primarul Primarul Sectorului 4.

Primarul interimar al sectorului 5, Constantin Melnic ocupă ultima poziție, cu 35 de materiale monitorizate în cursul lunii martie, majoritatea în contextul în care Curtea de Apel București a obligat Guvernul României să organizeze alegeri pentru Primăria Sectorului 5 București.

 

Metodologie

Notă: În prezentul studiu, Ierarhia vizibilității primarilor de sectoare din București – Presă scrisă, presă online, radio și TV, pentru o analiză echilibrată și pentru păstrarea echidistanței în evaluarea mediatizării primarilor de sectoare, apariţiile Primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, nu au fost incluse. În realizarea studiului s-au luat în calcul doar primarii de sectoare din București.

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

 

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).