Categories: Studii Media

Federațiile Sportive din România cu cea mai mare vizibilitate în media

Bucureşti, 17 noiembrie, 2022: mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 octombrie-31 octombrie 2022. Federația Română de Fotbal, Federația Română de Tenis și Federația Română de Rugby ocupă primele locuri în topul general al apariţiilor media. Prin comparație, în perioada 16 august-15 septembrie 2022, primele 3 poziții au fost ocupate de Federația Română de Fotbal, Federația Română de Natație și Federația Română de Canotaj.

Numărul total al aparițiilor se referă la știrile, interviurile, declarațiile și activitatea federațiilor în perioada monitorizată.

 

Top 10. Cele mai mediatizate Federații Sportive din România.

Federația Română de Fotbal a înregistrat cele mai multe apariţii media‚ în intervalul 1 octombrie – 31 octombrie 2022, 5.467 materiale, cele mai multe dintre ele fiind în mediul online. În social media, Federația Română de Fotbal a avut 1.433 referințe, 422 la TV, 269 în presa scrisă și 146 la radio.

Locul doi, în topul general al apariţiilor media, este ocupat de Federația Română de Tenis cu 769 de menţiuni înregistrate, din care 680 în online și social media, 57 la TV, 27 în presa scrisă și 5 mențiuni la radio.

Federația Română de Rugby a înregistrat 392 de menţiuni şi ocupă locul trei în top. Cele mai multe mențiuni despre Federația Română de Rugby vin din online și social media, 356. La TV este menționată de 13 ori, la radio de 2 ori iar în presa scrisă s-au înregistrat 21 articole.

Pe locul patru se află Federația Română de Handbal cu 363 de menţiuni, la egalitate cu Federația Română de Gimnastică cu același număr de mențiuni. Federația Română de Baschet este în top cu 286 menţiuni, iar Federația Română de Judo a înregistrat în perioada 1 octombrie – 31 octombrie, 268 de materiale. Federația Română de Automobilism Sportiv este pe locul opt cu 232 menţiuni, urmată de Federația Română de Box cu 222 menţiuni şi Federația Română de Culturism si Fitness cu 221 referințe.

Federația Română de Fotbal a fost cel mai des citată în mediul online și social media – 4,630 menționări În presa scrisă s-au înregistrat 269 de mențiuni, cu 12 mai puține decat în perioada 16 august-15 septembrie 2022. În data de 10 octombrie 2022, au apărut cele mai multe materiale în care Federația de Fotbal este citată, 325 menționări. În această zi, cel mai dezbătut subiect în mass-media a fost cel referitor la grupa pentru pentru calificarea la EURO cu Elveția, Israel, Costofo, Belarus și Andora, o grupă ”accesibila”, așa cum a declarat Ionel Ganea la TV. Alte materiale sunt în contextul meciului amical de fotbal disputat între România Regală și Serbia Regală patrula 3 pe Stadionul Ilie Oană din Ploiești. Partida a celebrat 100 de ani de la primul meci jucat de echipa națională de fotbal a României, Regatul României, contra Regatului Sârbilor.

Federația Română de Tenis a înregistrat cele mai multe mențiuni în mediul online și social media, 680 iar la TV și radio câte 57 respectiv 5 menționări. Subiectul cel mai mediatizat în perioada monitorizată de mediaTRUST, este cel cu referire la Simona Halep care a fost depistată pozitiv la controlul antidoping la US Open.

Cele mai multe materiale cu privire la Federația Română de Rugby au apărut în mass-media în data de 5 octombrie, cele mai multe materialele din această zi referindu-se la stadionul Arcul de Triumf care a revenit în folosința gratuită a Federației Române de Rugby. Prin votul în unanimitate, Federația Română de Rugby a primit astfel în folosință gratuită pentru 49 de ani Stadionul Arcul de Triumf.

 

MediaTRUST a analizat mediatizarea tuturor Federațiilor Sportive din România. Astfel, Federația Română de Șah se poziționează pe poziția 11 și a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST 1 octombrie – 31 octombrie, 182 de mențiuni, urmată de Federația Română de Natație cu 177 de mențiuni și Federația  Română de Atletism citată în 132 de materiale în mass-media. Federația Română de Oină a fost citată în 127 de materiale, Federația Română de Canotaj a înregistrat 121 mențiuni în perioada monitorizată, Federația Română de Scrimă a avut 108 mențiuni, în timp ce Federatia Română de Volei a fost menționată în 103 materiale, iar Federația Română de Tenis de masă a avut 87 menționări, foarte aproape de numărul mențiunilor Federației Române de Dans Sportiv (76), pe tot parcursul perioadei monitorizate, în timp ce Federația Română de Ciclism a avut 70 de mențiuni.

Federația Română de Șah a avut cele mai multe menționări în data de 19 octombrie, cu materiale despre juniorii de la CSM Unirea Alba Iulia care s-au remarcat la turneul de șah de la Geoagiu Băi și au obţinut cinci medalii.

Cele mai active surse în mediatizarea Federației Române de Șah au fost înregistrate în social media, pe  facebook având o comunicare eficientă, cu peste 15 mențiuni. La TV, postul Antena 1 și Antena 3 au difuzat câte un material în care federația a fost menționată.

Materialul cu privire la lotul țării noastre la înot care a fost premiat și felicitat de Casa Regală a României a fost printre cele mai mediatizate subiecte, astfel că Federația Română de Natație a înregistrat cele mai multe menționări pe 10 octombrie.

În perioada monitorizată, Federația Română de Altletism a avut cele mai multe menționări în data de 5 octombrie. Cel mai mediatizat subiect a făcut referire la Maratonul București din weekendul 8-9 octombrie, când în Capitală a avut loc cea de-a 15 editie a acestui maraton la care au participat aproximativ 15.000 de alergători dar și în contextul Crosului 15 Noiembrie, cea mai populară competiție sportivă a Brașovului.

Cele mai multe menționări ale Federației Române de Oină au venit din online și social media, aproape 120, referindu-se Campionatul Național de Oină Senioare – Izvorani cât și la Cupa Federației 90 de ani.

Federația Română de Canotaj a fost cel mai des citată în mediul online și social media, cu 112 mențiuni în perioada monitorizată de mediaTRUST. Vârful vizibilității a fost înregistrat în data de 27 octombrie iar cele mai multe menționări au venit din social media, la TV postul Antena 1 difuzând 4 materiale în care Federația Română de Canotaj a fost menționată.

Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Lupte a înregistrat în perioada monitorizată de mediaTRUST 1 octombrie – 31 octombrie, 69 de mențiuni în media din România, urmată de Federația Română de Karate cu 68 de mențiuni și Federația Română de Powerlifting citată în 50 de materiale în mass-media. Federația Română de Schi Biatlon a fost citată în 44 de materiale, Federația Română de Taekwon-do ITF a înregistrat 42 de mențiuni în perioada monitorizată, Federația Română de Hochei pe Gheață a avut 36 de mențiuni, în timp ce Federația Română de Orientare a fost menționată în 34 de materiale, iar Federația Ecvestră Română a avut 31 menționări, un număr egal de mențiuni cu cel al Federației de Gimnastică Ritmică și al Federația Română de Haltere, a fost citată de 29 ori pe tot parcursul perioadei monitorizate.

Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, este prezentată grafic mai jos.

Federația Română de Motociclism este citată în 31 materiale în media monitorizată de mediaTRUST în perioada 1-31 octombrie 2022, cele mai multe provenind din online (19), în contextul evenimentului 4V Rally Raid România, de la Constanța. Federația Română de Arte Marțiale are 26 referințe, Federația Română de Kaiac-Canoe – 24, Federația Română de Tir cu Arcul – 17, iar Federația Română de Triatlon a fost menționată în 15 materiale media. Pe următoarea poziție este Federația Română de Baseball si Softball cu 15 menționări, toate în online și social media, urmată de Federația Română de Fotbal Tenis CAJ – 12 mențiuni, Federația Română de Squash la egalitate cu Federația Română de Alpinism si Escaladă, cu câte 11 mențiuni, iar Comitetul National Paralimpic a înregistrat 9 referințe.

În studiul realizat de mediaTRUST, următoarele Federații Sportive au fost menționate în media din România conform graficului prezentat mai jos.

 

Metodologie

Notă:     Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

 

Studiul complet, aici:

Federațiile Sportive din România cu cea mai mare vizibilitate în media

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

9 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

10 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

10 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

10 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

10 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

11 luni ago