Ierarhia vizibilității primarilor de sectoare din București
București, 11 noiembrie 2022: mediaTRUST a analizat în perioada 1-9 noiembrie 2022, peste 3.700 surse de informare din presa scrisă, radio, tv, online și social media, urmărind mențiunile celor 6 primari de sectoare din București în materialele difuzate.
În studiul prezentat de mediaTRUST, cei 6 primari de sectoare din București sunt citați în peste 3.700 de materiale, astfel:
- Primarul sectorului 1, Clotilde Armand – 679 mențiuni în presa scrisă, radio, tv, online si social media
- Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu – 407 referințe
- Robert Negoiță, primarul sectorului 3 – 122 materiale în mass-media
- Daniel Băluță, primarul sectorului 4 – 109 mențiuni
- Primarul interimar al sectorului 5, Constantin Melnic – 16 mențiuni
- Primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu – 370 referințe
Referințele îi citează în calitate de primari de sectoare iar perioada monitorizată de mediaTRUST este 1-9 noiembrie 2022.
Clotilde Armand – cel mai mediatizat primar în media din România
Clotilde Armand este cel mai mediatizat primar al Bucureștiului în presa scrisă, radio, tv, online și social media în perioada monitorizată, 1-9 noiembrie 2022, înregistrând aproape 2.700 mențiuni. Materialele în care aceasta a fost menționată au avut ca subiect Primaria Sectorului 1, precum și activitatea în calitate de primar al acestui sector. Aceasta a înregistrat vârful de vizibilitate în data de 7 și 8 noiembrie 2022, cu materiale despre acuzațiile aduse de Agenția Națională de Integritate de conflict de interese și incompatibilitate, după ce aceasta s-a numit în funcția de manager în mai multe proiecte cu fonduri europene pentru Primăria Sectorului 1 deși legea interzice ocuparea simultană a celor 2 funcții. Noua funcție i-a adus venituri suplimentare de peste 18.000 de lei iar primarul Sectorului 1 ar fi semnat mai multe documente cu încălcarea legii, inclusiv o dispoziție privind majorarea indemnizației lunare cu până la 30 %, susține ANI, care a sesizat Parchetul General și Instituția Prefectului. Alte materiale în care aceasta este des menționată, fac referire la cutremurul din data de 3 noiembrie, Clotilde Armand cerîndu-le guvernanților o nouă lege care să le permită primarilor să „acționeaze”, pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic ridicat dar și în contextul anunţului acesteia de punere în dezbatere publică a regulamentului privind acordarea tichetului anticriză de 1.000 de lei pentru fiecare persoană majoră care are domiciliul sau reşedinţa în Sectorul 1.
Cele mai active televiziuni care au menționat-o pe Clotilde Armand sunt: România TV, B1TV, DIGI24, Realitatea Plus și Antena 3. Posturile de radio cu cele mai multe referințe la adresa primarului Clotilde Armand: Bucuresti FM, Digi FM, Radio Guerrilla, Europa FM și Magic FM. Printre cele mai active surse din presa online, site-urile stiripesurse.ro, agerpres.ro, G4media.ro, ziarulprofit.ro, gandul.ro și hotnews.ro, au cele mai multe referințe despre Clotilde Armand în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-9 noiembrie 2022.
Pe locul 2 în topul celor mai mediatizați primari de sector, este Radu Mihaiu, primarul sectorului 2, cu peste 400 materiale în presa scrisă, radio, tv, online și social media.
Vârful vizibilității primarului sectorului 2 s-a înregistrat în data de 8 noiembrie și cele mai multe mențiuni pentru Radu Mihaiu au avut legătură cu afirmațiile acestuia atunci cînd a luat apărarea primarului sectorului 1, susţinând că primarii care gestionează fonduri europene primesc un spor de 25% şi a apreciat că aceştia ar putea să fie manageri de proiect, atâta timp cât se îndeplinesc nişte condiţii. Alte materiale se referă la coșmarul şoferilor din Bucureşti, la traficul rutier pe Șoseaua Colentina din București, în intersecția cu strada Doamna Ghica, pe sensul de mers spre Obor, care va fi blocat total pe partea carosabilă, începând cu 11 noiembrie și până pe 10 ianuarie 2023. În acest context, Radu Mihaiu a spus că ”important este să înţelegem că putem folosi aplicaţii precum Waze pentru a avea un trafic cât mai distribuit”.
Cele mai active surse TV care l-au menționat pe Radu Mihaiu în perioada monitorizată au fost Antena1, Prima TV, Digi24, N24 și National TV. La radio, posturile care au difuzat cele mai multe mențiuni despre primarul sectorului 2 au fost: Bucuresti FM, Digi FM, Kiss FM, Magic FM și Rock FM.
Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6, se situează pe poziția a treia în studiul mediaTRUST, înregistrând 370 mențiuni în perioada 1-9 noiembrie 2022.
Cele mai multe referințe despre primarul sectorului 6, peste 320, vin din presa online și din social media, cele mai multe în contextul lucrărilor la metrou și la tramvai, la intersecția Drumul Taberei cu Brașov, care s-au încheiat după 12 ani dar și în contextul declarațiilor acestuia cu privire la decizia participanților la Liga aleșilor locali ai PNL de a nu-i retrage sprijinul politic primarului general al Capitalei, Ciprian Ciucu declarând că ”Nu este momentul să se discute acum despre acest lucru, am zis că vine iarna, nu putem să lăsăm primăria fără majoritate.”
Primarul sectorului 6 a avut aproape 40 mențiuni la TV în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-9 noiembrie 2022, cele mai active surse fiind Digi24, Euronews, Realitatea Plus și B1TV.
Locul patru în clasamentul ierarhiei vizibilității primarilor de sector este ocupat de Robert Negoită, primarul sectorului 3, cu 122 mențiuni în presa din România. Acesta a fost menționat cel mai des în online, cu un vârf al vizibilității în data de 9 noiembrie, în contextul declarațiilor despre Hala Laminor care ar putea deveni funcţională peste 5 ani și ar urma să găzduiască inclusiv Primăria Sectorului 3 dar și ca urmare a declarațiilor liderului PSD, Marcel Ciolacu, cu privire la relația de colegialitate și prietenie dintre cei doi.
Cele mai active surse TV care îl citează pe Robert Negoiță sunt B1TV și Romania TV iar posturile de radio cu cele mai multe mențiuni despre acesta sunt Bucuresti FM și Digi FM.
Poziția a cincea este ocupată de primarul sectorului 4, Daniel Băluță, cu aproape 110 mențiuni în presa scrisă, radio, TV, online și social media.
Cele mai multe mențiuni despre Daniel Băluță se referă la modernizarea rețelei de iluminat public cu becuri leduri pe toate străzile din sectorul 4, precum și la reabilitarea termică a blocurilor din sectorul 4 al Capitalei cu peste 500.000.000 de lei din PNRR. Vârful vizibilității primarului de la sector 4 a fost în data de 8 noiembrie. Cu mai puține apariții la TV dar cu menționări mai multe la radio, București FM este postul cu cele mai multe mențiuni despre Daniel Băluță, 30.
Pe ultima poziție se situează primarul interimar al sectorului 5, Constantin Melnic cu doar 16 mențiuni în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-9 noiembrie 2022. Constantin Melnic nu are mențiuni la radio și TV iar cele mai multe materiale despre acesta sunt în online și social media.
Metodologie
Notă: În prezentul studiu, Ierarhia vizibilității primarilor de sectoare din București- Presă scrisă, presă online, radio și TV, pentru o analiză echilibrată și pentru păstrarea echidistanței în evaluarea mediatizării primarilor de sectoare, apariţiile Primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, nu au fost incluse. În realizarea studiului s-au luat în calcul doar primarii de sectoare din București.
Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.
Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).
Despre mediaTRUST
Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).
Vezi aici studiul complet: