Ceremonia de depunere a jurământului de învestire a membrilor Guvernului a avut loc joi, ora 17,00, la Palatul Cotroceni. În acest context, mediaTRUST a efectuat o analiză de monitorizare punctuală, cu scopul de a evalua impactul mediatic al acestui eveniment, atât în ceea ce privește numărul de materiale mediatice generate, cât și audiența generală.
Învestirea Guvernului Ciolacu – Impact mediatic semnificativ în urma votului în plen și a ceremoniei de investire
mediaTRUST a monitorizat toate materialele televizate din jurnalele și emisiunile de știri din data de 15 iunie, cu scopul de a evalua amploarea mediatică a votului din Parlament și a Ceremoniei de învestire a noului Guvern Ciolacu. Potrivit datelor obținute, evenimentul a fost subiectul a aproximativ 200 de materiale difuzate la TV într-o singură zi. Prin agregarea audienței acestor materiale, se estimează că cel puțin un român a avut acces la informațiile despre acest eveniment în decursul zilei, generând un total de aproximativ 23,279,000 de contacte. Toate televiziunile generaliste au dedicat spațiu de difuzare evenimentului, înfățișând în principal Ceremonia de învestire și votul în Plenul Parlamentului pentru învestirea noului Guvern condus de Marcel Ciolacu. România TV și B1TV au dedicat cel mai amplu spațiu acoperirii acestor evenimente, difuzând 29 de materiale, urmate de Antena 3 CNN, cu 26 de materiale și Digi 24 cu 17 materiale.
Votul în plenul Parlamentului, transmis de toate televiziunile de știri generaliste.
97 de materiale jurnalistice au fost identificate la televiziune în prima parte a zilei de 15 iunie, în legătură cu votul în plenul Parlamentului pentru învestirea Guvernului condus de Marcel Ciolacu. Toate televiziunile generaliste de știri au transmis știri despre miniștrii propuși pentru ocuparea portofoliilor în guvernul condus de Marcel Ciolacu, care au fost audiați de comisiile de specialitate din Parlament, precum și despre declarațiile altor foști lideri ai coaliției din precedentul Guvern.
Ceremonia de învestire cu live-uri transmise de toate televiziunile de știri.
Principalele televiziuni, precum Digi24, B1TV, Antena 3 CNN, România TV, TVR Info, Realitatea Plus, Aleph News, Prima News și Euronews, au transmis în direct între 17:00 și 17:30 întreaga Ceremonie de învestire a noului Guvern Ciolacu. În această perioadă, România TV a înregistrat cea mai mare audiență, cu 279.000 de contacte, urmată de Antena 3 CNN, cu 248.000 de contacte.
În intervalul orar extins 17:30-23:59, au fost prezentate știri ulterioare Ceremoniei de învestire, în care s-au dezbatut subiecte precum jurământul depus de noii miniștri ai Guvernului condus de Marcel Ciolacu, discursurile susținute de liderii politici în plenul reunit al Parlamentului referitoare la votul de învestire, votul parlamentarilor USR împotriva Guvernului condus de Marcel Ciolacu, planul de guvernare al executivului condus de Marcel Ciolacu, precum și aspecte legate de foștii prim-miniștri ai PNL, Ludovic Orban și Florin Cîțu, în contextul învestirii noului Guvern.
Peste 70 de materiale jurnalistice au fost difuzate la TV după încheierea ceremoniei de învestire, atrăgând o audiență generală de 9.675.000 de telespectatori. Aceasta indică faptul că informațiile legate de eveniment au ajuns rapid la fiecare român în doar câteva ore. În mod particular, știrile de la ora 19:00, prezentate de Andreea Esca, au înregistrat cea mai mare audiență generală, atrăgând 753.000 de telespectatori.
Concluzie: Ceremonia de învestire a noului Guvern Ciolacu a suscitat un impact semnificativ în mass-media, atrăgând un interes considerabil din partea publicului. Implicarea tuturor televiziunilor generaliste de știri în acoperirea acestui eveniment subliniază importanța și relevanța acordată politicilor și deciziilor guvernamentale în ochii publicului larg.
Metodologie
Analiza include toate materialele TV monitorizate de mediaTRUST din data de 15 iunie 2023. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro. Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni).
Despre mediaTRUST
Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).
Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…
Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…
În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…
Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…
În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…
Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…