Categories: Studii Media

PROFI – Cel mai vizibil brand la TV și radio în săptămâna 20-26 martie 2023.

 

Profi se impune ca lider al topului celor mai vizibile branduri la TV și radio, conform analizei a peste 10.000 de reclame din perioada 20-26 martie 2023. Pe poziția a doua intră în top CCC iar podiumul este completat de Catena, care coboară 2 poziții față de săptămâna 13-19 martie.

Cu un Rate Card estimat la 2,03 milioane de euro și 2.431 reclame difuzate, Profi ocupă prima poziție în top. CCC a avut difuzate 2.188 de reclame și un Rate Card estimat la 2,9 milioane de euro, în timp ce Catena, pe poziția a treia, a avut 2.100 de reclame și un Rate Card estimat la 3,1 milioane de euro.

Printre celelalte branduri prezente în top se numără Kaufland, care a ocupat locul patru cu 1.906 de reclame, urmată de eMAG, care a înregistrat 1.889 de reclame.

În perioada monitorizată, se poate observa din distribuția reclamelor pe canalele media că notorietatea brandurilor a fost consolidată în principal prin intermediul posturilor TV și radio. Niciunul dintre cele mai active branduri din top 5 nu a alocat bugete pentru campanii publicitare în presa scrisă.

 

 

Distribuția reclamelor pe medii de difuzare

 

TV – În perioada analizată, cele mai active branduri la TV au fost Profi, Catena și CCC. Conform datelor oferite de MediaTRUST, Profi a generat cel mai mare număr de spoturi publicitare la TV, în total 2.341, iar cele mai multe difuzări au avut loc pe postul B1 TV, în număr de 307. Locul doi este ocupat de Catena, cu 2.065 de spoturi publicitare la TV, cele mai multe fiind difuzate la TVR 1, un total de 323 numai pe acest canal.

CCC completează podiumul la TV, înregistrând 1.934 spoturi la TV, cele mai multe difuzări fiind la Acasă TV, 481 de spoturi. Pe locul 4 în topul celor mai vizibile branduri la TV este Penny cu 1.635 spoturi, cele mai multe fiind la B1TV, 263. În top 5 la TV urmează Kaufland, cu cele mai multe spoturi difuzate la B1 TV, 220 din totalul de 1.415.

Radio – În același timp, la radio, eMAG este liderul clasamentului, cu 720 spoturi difuzate. Europa FM și Virgin Radio au difuzat cele mai multe spoturi eMAG, 91 fiecare.

Cu un total de 491 de spoturi difuzate la radio, Kaufland ocupă poziția a doua în topul celor mai active branduri la radio. Spoturile Kaufland s-au difuzat cel mai des la Europa FM, 79 de spoturi. CCC închide podiumul, cu 254 de spoturi la radio.

Analiza mediaTRUST, arată că brandurile Profi, CCC și Catena au fost cele mai vizibile în media în perioada monitorizată. Studiul este un barometru al modului în care brandurile își promovează afacerile și oferă o imagine clară a mediului publicitar în momentul actual.

 

Metodologie

Despre raport

Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 10.000 reclame difuzate în intervalul de timp 20 – 26 martie 2023, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei Admonit, mediaTRUST prezintă cele mai vizibile branduri în media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiile mediaTRUST sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media). Datele de audiență și demografice se referă la numărul de telespectatori pentru toate aparițiile televizate, fiind luat in calcul publicul comercial.

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

 

Studiul complet:

Analiza mediaTRUST – Cele mai active branduri – 20-26 martie 2023

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

9 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

10 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

10 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

10 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

10 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

11 luni ago