Categories: Studii Media

Reuniunea NATO la București, mediatizată masiv în presa din România dar și din Republica Moldova

București, 2 decembrie 2022: În perioada 29-30 noiembrie, la București, a avut loc reuniunea miniștrilor de externe din cele 30 de state membre ale NATO. Conferința de la București a fost al doilea cel mai mare eveniment NATO găzduit de autoritățile române după summit-ul din 2008 și a beneficiat de o mediatizare masivă în presa din România și Republica Moldova.

 

Presa online din Republica Moldova – peste 200 materiale despre reuniunea NATO la București.

 

Conform datelor companiei de monitorizare mediaTRUST, reuniunea NATO de la București a avut o mediatizare pe măsură unui astfel de eveniment, înregistrând aproape 3.000 de materiale în presa din România (presă scrisă, radio, TV, online si social media) și 235 de materiale în presa online din Republica Moldova, în doar 2 zile, 29 și 30 noiembrie.

Secretarul General al NATO, Jens Stoltenberg, cel mai mediatizat dintre liderii participanți la reuniunea NATO de la București

 

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg a fost menționat în peste 2.000 materiale în presa din România, secretarul de stat american, Antony Blinken a avut aproape 800 referințe, Președintele României, Klaus Iohannis 660 menționări, Dmytro Kuleba, ministrul de Externe al Ucrainei a fost menționat de aproape 500 ori iar Ministrul Afacerilor Externe al României, Bogdan Aurescu a fost citat în aproape 600 materiale în cele 2 zile, 29-30 noiembrie.

Site-urile de știri românești au publicat cele mai multe materiale despre reuniunea NATO, peste 1.600, iar cele mai active surse din media online au fost: agerpres.ro – 34 articole, stiri.tvr.ro -26, stiripesurse.ro – 26, dcnews.ro – 24, g4media.ro – 22, antena3.ro – 21,  capital.ro -18, caleaeuropeana.ro – 18, digi24.ro – 18, news.ro – 17 materiale, mediafax.ro – 15.

În Republica Moldova, tvrmoldova.md, deschide.md și protv.md sunt site-urile cu cele mai multe mențiuni despre reuniunea NATO la București.

În cele 2 zile monitorizate la TV în România, reuniunea NATO a înregistrat peste 500 mențiuni iar posturile de știri cu cele mai multe materiale despre acest subiect au fost Antena 3, care a difuzat 116 materiale, Euronews România – 65, B1TV – 61, Digi24 – 61 iar România TV a avut 42 mențiuni despre eveniment.

Din calculul audienței generale la TV, fiecare român a intrat în contact cu mesajele transmise de televiziuni despre reuniunea NATO în medie de peste 3 ori de ori în cele 2 zile monitorizate (ajungând la 56,354,000 de contacte).

Posturile de radio românești au difuzat aproape 200 materiale despre evenimentul de la București iar cele mai active surse au fost Digi FM – 40, România Actualități – 32, Radio France Internationale – 16, Europa FM -14 și Radio Guerrilla – 14.

În cele două zile presa scrisă din România a publicat 29 articole despre reuniunea Miniștrilor de Externe ai țărilor NATO, cele mai multe fiind publicate în Adevărul, Curierul Național, Bursa, Ziarul Financiar și Jurnalul.

 

Metodologie

Notă: În realizarea studiului s-au luat în calcul strict articole, știri și postări publicate în perioada 29-30 noiembrie 2022.

Analiza include toate materialele identificate în media din România (presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri și comentarii rețele socializare) și Moldova (doar surse online de știri). Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

8 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

9 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

9 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

9 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

9 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

10 luni ago