Categories: Studii Media

Topul celor mai populare sporturi din România în luna ianuarie 2023

mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 ianuarie – 31 ianuarie 2023.

Federația Română de Fotbal își păstrează primul loc în clasamentul celor mai mediatizate sporturi din România iar Tenisul, Handbalul și Natația îşi dispută următoarele locuri. Creștere uriașă a mediatizării Federației Române de Scrimă. Federația Română de Baschet caștigă cîteva poziții iar Șahul, Canotajul și Rugby-ul completează clasamentul lunii ianuarie. Numărul total al aparițiilor se referă la știrile, interviurile, declarațiile și activitatea federațiilor sportive în perioada monitorizată.

 

Top 10. Cele mai mediatizate Federații Sportive din România în luna ianuarie 2023.

 

Fotbalul ramâne și în ianuarie cel mai popular sport din România, Federația Română de Fotbal fiind menționată în 5.448 materiale din presa scrisă, radio, tv, online și social media.

Cele mai multe materiale au apărut în online și social media, peste 4.800 iar la TV, vârful vizibilității FRF a fost în data de 30 ianuarie 2023, în contextul deciziei arbitrului de a opri meciul dintre Sepsi – FCU Craiova din cauza scandărilor xenofobe. PROTV este postul de televiziune care a menționat cel mai mult Federația Română de Fotbal în buletinele de știri iar în online, prosport.ro și digisport.ro au publicat cele mai multe materiale.

Federația Română de Tenis își păstrează poziția a doua în clasament, cu 411 materiale jurnalistice, în creștere față de luna decembrie. Vârful vizibilității a fost atins în data de 13 și 15 ianuarie, în contextul declarațiilor preşedintelui de onoare al Federaţiei Române de Tenis, Ion Ţiriac, care îi cere demisia lui Dave Haggerty din funcţia de preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Tenis (ITF).

Simona Halep a fost menționată în peste 223 materiale în cursul lunii ianuarie, cele mai multe fiind în contextul veștii tragice primite de aceasta, Liviu Ursuleanu, unul dintre primii săi antrenori încetând din viață.

Federația Română de Handbal ocupă locul 3 în clasament, menționată în 399 de materiale în ianuarie 2023. Vârful vizibilității a fost în data de 20 ianuarie, cu materiale pe toate mediile de difuzare despre duelul dintre CSM Bucureşti şi CS Rapid Bucureşti care va fi capul de afiş al optimilor Cupei României la handbal feminin, potrivit tragerii la sorţi efectuate vineri la sediul Federaţiei Române de Handbal.

Pe locul patru se află Federația Română de Natație cu 314 de articole în media, în creștere față de luna anterioară când a fost menționată în 292 de materiale jurnalistice. David Popovici a fost menționat în peste 150 materiale, cele mai multe referindu-se la trofeul pentru cel mai bun sportiv din 2022, câştigat de acesta în cadrul Galei Sportivul Anului, eveniment organizat de Ministerul Sportului.

Următoarea în topul mediatizării Federațiilor Sportive este Federația Română de Baschet cu 249 materiale în care a fost menționată.  Federația Română de Scrimă are o creștere spectaculoasă în ianuarie și întră în top 10 Federații Sportive direct pe poziția 6, cu 245 materiale jurnalistice, vârful vizibilității fiind în data de 26 ianuarie, în contextul suspendării temporare a floretistei Maria Boldor, aceasta fiind depistată pozitiv la un control de rutină. Federația Română de Șah a înregistrat în ianuarie 232 de materiale iar Federația Română de Canotaj este pe locul opt cu 170 materiale, urmată de Federația Română de Rugby, în scădere în ianuarie, cu 168 menţiuni şi de Federația Română de Volei, pe poziția 10, cu 167 de materiale.

Deși nu este între primele 10 poziții, Federația Română de Automobilism Sportiv a fost menționată în perioada monitorizată de mediaTRUST 1-31 ianuarie 2023, în 161 de materiale și este urmată de Federația Română de Schi Biatlon cu 153 de mențiuni și Federația Română de Ciclism citată în 149 de materiale în mass-media. Federația Română de Atletism a fost citată în 135 de materiale, Federația Română de Gimnastică a fost menționată în 127 materiale în perioada monitorizată, Federația Română de Tenis de Masă menționată în 105 materiale, în timp ce Federația Română de Judo a fost citată în 97 materiale, iar Federația Română de Lupte în 94 articole de presă, foarte aproape de numărul materialelor în care a fost menționată Federația Română de Culturism și Fitness (87), în timp ce Federația Română de Box a fost menționată în 72 de articole din presa din România în ianuarie 2023.

Cea mai activă sursă din presa scrisă în mediatizarea Federației Române de Automobilism Sportiv a fost ziarul Curierul Național iar la TV, Antena 1 a avut cele mai multe materiale publicate despre această federație.

Ziarul News a publicat cele mai multe articole despre Federația Română de Schi Biatlon în ianuarie 2023 iar Digi24 a difuzat cele mai multe materiale în care a menționat Federația Română de Gimnastică.

Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Hochei pe Gheață a fost menționată în perioada monitorizată de mediaTRUST în 67 de materiale jurnalistice, urmată de Federația Română de Patinaj cu 65 de mențiuni și Federația Română de Polo citată în 62 de materiale în mass-media. Federația Română de Motociclism a fost citată în 60 de materiale, Comitetul National Paralimpic a avut referințe în 59 de materiale în perioada monitorizată, foarte aproape de Federația Română de Oină cu 54 materiale, în timp ce Federația Română de Tir cu Arcul a fost menționată în 51 de materiale, iar Federația Română de Dans Sportiv a fost citată în 50 articole în media din România, la egalitate cu Federația Română de Kaiac-Canoe iar Federația Română de Tir Sportiv a fost menționată în 49 materiale pe tot parcursul perioadei monitorizate.

agerpres.ro a avut cele mai multe materiale despre Comitetul National Paralimpic iar Federația Română de Patinaj a fost în 6 materiale la TV, 3-TVR Info și 3-TVR1.

Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, este prezentată grafic mai jos.

Pe următoarele poziții, având între 37 și 25 mențiuni în media din România, se numără Federația Română de Yachting care a fost menționată în ianuarie în 37 materiale jurnalistice, la egalitate cu Federația Aeronautică Română, urmată de Federația Română de Bridge cu 36 materiale și de Federația Română de Bob și Sanie, Federația Română de Modelism și de Federația Română de Scrabble, cu 34 materiale în care au fost menționate. Federația Română de Badminton, Federația Română de Sambo, Federația Română de Karting, Federația Română de Wushu Kungfu, Federația Română de Cricket, Federația Română de Radioamatorism, Federația Română de Chanbara, Federația Română de Bowling au un număr egal de materiale în are au fost menționate în luna ianuarie, 33 fiecare, în timp ce Federația Română de Snooker a fost menționată în 31 materiale.

Federația Română de Arte Marțiale de Contact a înregistrat același număr de materiale ca Federația Ecvestră Română și ca Federația de Minifotbal din România – 30, urmată de Federația Română de Vovinam Viet-Vo-Dao cu 26 articole în media, iar Federația Română de Fotbal Tenis CAJ a fost menționată în 25 materiale la egalitate cu Federația Română de Aikido și cu Federația Română de Golf.

Pe ultimele locuri, cu sub 15 mențiuni în cursul lunii ianuarie sunt, în ordinea materielelor jurnalistice în care au fost menționate, Federația Română de Powerlifting (15), Federația Română de Arte Marțiale (15), Federația Română de Baseball si Softball și  Federația Română de Popice cu câte 9, respectiv 8 materiale monitorizate. Federația Română de Hochei pe Iarbă, a fost menționată în 4 materiale în media iar Federația de Pescuit Sportiv în 2 materiale. Federația Română de Taewkwondo WT nu a avut nicio mențiune în cursul lunii ianuarie 2023.

 

Metodologie

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999 cu capital românesc, în prezent parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. De serviciile mediaTRUST beneficiază cele mai importante instituţii naţionale (Administraţia Prezidenţială, Guvernul României) şi europene (Comisia Europeană), companii autohtone şi internaţionale. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

 

Descarcă studiul:

Vizibilitatea în media a Federațiilor Sportive din România-ianuarie 2023

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

8 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

9 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

9 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

10 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

10 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

10 luni ago