Categories: Studii Media

Topul mediatizării din sportul românesc: Fotbalul conduce detașat, Hocheiul pe Gheață și Biathlonul urcă în top 10

mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 februarie – 28 februarie 2023.

 

În continuare, fotbalul rămâne cel mai iubit și urmărit sport de către români, Federația Română de Fotbal menținându-si poziția de lider în clasamentul celor mai mediatizate sporturi iar Handbalul și Natația completează podiumul. Creștere uriașă a mediatizării Federației Române de Hochei pe Gheață și a Federației de Schi Biatlon care urcă direct în top 10, pe pozițiile 5 și 6.

FRF domină media in România cu peste 4.900 de materiale în februarie, fiind liderul indiscutabil al sportului național. Vârful de popularitate a fost atins în data de 15 februarie, când decizia Ligii Profesioniste a dus la pierderea meciului FCU Craiova cu Sepsi. Postul de televiziune PROTV a fost cel mai activ în a prezenta subiecte legate de FRF, iar în mediul online, prosport.ro și fanatik.ro au fost cei mai vocali susținători ai subiectelor legate de fotbal.

Handbalul urcă o poziție și ocupă locul 2 în clasamentul pe februarie, menționat în 577 de materiale. Vârful vizibilității a fost în data de 21 februarie, cu materiale pe toate mediile de difuzare despre duelul dintre CSM Bucureşti şi CS Rapid Bucureşti finalizat cu victoria și calificarea CSM în „sferturile” Cupei României la Handbal. Pe locul trei se află Federația Română de Natație cu 405 articole în media iar pe poziția patru urmează Tenisul, cu 377 materiale monitorizate.

Federația Română de Hochei pe Gheață este supriza lunii februarie, care urcă pe de poziția 21 direct pe 5, cu 286 materiale în care a fost menționată. Federația Română de Ski Biathlon are și ea o creștere spectaculoasă de pe locul 12 pe 6, cu 252 de materiale jurnalistice. Federația Română de Gimnastică urmează pe 7, cu 216 materiale iar Federația Română de Canotaj își menține poziția în clasament cu 210 materiale. Federația Română de Rugby, este pe 9 cu 206 menţiuni şi Federația Română de Scrimă, pe poziția 10, cu 178 de materiale.

 

 

Federația Română de Baschet coboară 5 poziţii comparativ cu luna precedentă, înregistrând vârful de vizibilitate în 1 februarie, ca urmare a propunerilor Ministerului Sportului ca Federaţiile de Canotaj, Baschet şi Nataţie să primească cele mai mari finanțări de la bugetul de stat. Federația română de Atletism urcă de pe locul 14 în ianuarie, pe locul 12, cu 164 materiale în care a fost menționată. Pe 13 urmează Judo, cu 149 materiale monitorizate iar pe 14, Volei cu 121 materiale. Federația Română de Ciclism coboară 2 poziții și este pe 15 cu 118 materiale, Șahul ajunge pe poziția 16 după ce în luna precedentă a ocupat locul 7 în clasament. Federația Română de Box a înregistrat 117 mențiuni, la egalitate cu Șahul, Federația Română de Automobilism Sportiv a fost citată în 111 materiale iar Federația Română de Bob și Sanie urcă în clasament pe poziția 18. Poziția 19 este ocupată de Federația Română de Lupte, la egalitate cu Federația Română de Polo, cu 88 materiale în media iar pe 20 este Federația Română de Gimnastică Ritmică, cu 80 materiale în care a fost menționată.

 

 

Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Culturism și Fitness în 72 de materiale jurnalistice, urmată de Federația Română de Tenis de Masă cu 46 de mențiuni și Federația Română de Motociclism citată în 41 de materiale în mass-media. Federația Română de Karate a fost citată în 40 de materiale, Federația Română de Arte Marțiale a avut referințe în 39 de materiale în perioada monitorizată, foarte aproape de Federația Română de Oină cu 36 materiale, în timp ce Federația Română de Dans Sportiv a fost menționată în 34 de materiale. Federația Română de Orientare a fost citată în 30 articole în media din România, urmată de Federația Română de Kaiac-Canoe, în 29 materiale iar Federația Română de Tir cu Arcul a fost menționată în 25 materiale pe tot parcursul perioadei monitorizate de mediaTRUST.

 

Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, având între 24 și 10 mențiuni în media, este următoarea: Federația Română de Taekwon-do ITF – 24 materiale, urmată de Comitetul Național Paralimpic cu 22 materiale și de Federația Română de Hatere, 18 materiale. În completarea topului urmează Federația Română de Hochei pe Iarbă (18 materiale monitorizate),  Federația Română de Triatlon, tot cu 18 materiale, Federația Română de Alpinism și Escaladă (15), Federația Română de Patinaj (13), Federația Română de Sambo (13), Federația Română de Tir Sportiv (12), Federația Română de Squash (12), Federația Română de Scrabble (11), Federația Română de Darts (10), Federația Română de Karting (10), Federația Română de Backgammon (10), Federația Română de Powerlifting (10) și Federația Română de Pangration Athlima (10).

 

Pe ultimele locuri, cu sub 10 mențiuni în cursul lunii februarie sunt, în ordinea materielelor jurnalistice în care au fost menționate, Federația Română de Yachting (9), Federația Română de Cricket (9), Federația Română de Modelism, Federația Română de Badminton, Wushu Kungfu, Radioamatorism, Bowling, Snooker, Golf și Popice, fiecare cu câte 8 materiale în care au fost menționate. Federația Română de Chanbara, a fost menționată în 7 materiale în media la fel ca și Federația de Arte Marțiale de Contact și Minifotbal. Federația Ecvenstră Română a fost citată în 6 materiale, Federația Română de Vovinam Viet-Vo-Dao (5), Baseball si Softball (5) la egalitate cu cea de Aikido, Federația Aeronautică Română menționată în 4 materiale, la egalitate cu Taewkwondo WT și Fotbal Tenis CAJ. Federația Română de Pescuit Sportiv nu are nicio mențiune în media în luna februarie.

 

 

Metodologie

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

 

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999 cu capital românesc, în prezent parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. De serviciile mediaTRUST beneficiază cele mai importante instituţii naţionale (Administraţia Prezidenţială, Guvernul României) şi europene (Comisia Europeană), companii autohtone şi internaţionale. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

 

Vezi tot studiul

Vizibilitatea în media a Federațiilor Sportive – februarie 2023

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

9 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

10 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

10 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

10 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

10 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

11 luni ago