Categories: Studii Media

Vizibilitatea partidelor politice generată de miniștrii cabinetului Ciucă Presă scrisă, presă online, radio și TV

București, 2 august 2022: mediaTRUST prezintă studiul vizibilității partidelor politice generate de miniștrii cabinetului Ciucă, în presa scrisă, presa online, radio și TV în perioada 1 iulie– 31 iulie 2022.

 

În studiul prezentat de mediaTRUST, echipa de miniștri PSD ocupă locul întâi cu cele mai multe apariții în presa scrisă,  online, radio și TV, urmată de echipa de miniștri PNL și UDMR. Apariţiile îi citează în calitate de miniștri ai cabinetului Ciucă. Miniștrii PSD au înregistrat 34.862 menţiuni, miniștrii PNL sunt citați în 22.221 materiale și cei UDMR cu 10.633 mențiuni în mass-media din România – presă scrisă, presă online, radio și TV.

 

La nivelul audienței pe toate mediile, presă scrisă,  online, radio și TV, în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022, se identifică prezența miniștrilor PSD pe prima poziție – 702,379,632, urmați de miniștrii PNL, care obțin o audiență de 378,022,889 și UDMR cu o audiență de 220,377,058.

 

Echipele de miniștri la guvernare în presa scrisă din România

Membrii Cabinetului Ciucă înregistrează în perioada 1-31 iulie 2022, un numar de 1.739 articole în presa scrisă monitorizată de mediaTRUST.

Dintre aceștia, echipa de miniștri PSD înregistreză 917 articole în presa scrisă monitorizată de mediaTRUST și o audiență de 23,078,978, în perioada 1-31 iulie 2022, echipa de miniștri PNL înregistreză 696 articole cu o audiență de 14,135,050 iar miniștrii UDMR sunt citați în 126 materiale și la nivelul audienței generate înregistrează 4,533,255 cititori.

 

Miniștrii PSD în presa scrisă din România

Petre DAEA, noul ministru al Agriculturii, este cel mai mediatizat ministru PSD în presa scrisă în perioada monitorizată, 1-31 iulie 2022, înregistrând 254 de articole și o audiență de 5,545,212 cititori în presa scrisă monitorizată de mediaTRUST. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de nou ministru al Agriculturii. Acesta a înregistrat vârful de vizibilitate în data de 7 iulie 2022, odată cu anunțul făcut de social democrați care au decis ca DAEA să preia Ministerul Agriculturii, după demisia lui Adrian Chesnoiu.

Alexandru RAFILA, ministru PSD, înregistrează 167 articole de presă din sursele monitorizate de mediaTRUST, situându-se astfel pe ce-a dea doua poziție în studiul prezentat. În perioada monitorizată, audiența ministrului PSD, Alexandru RAFILA este de  3,897,877. Sorin Mihai GRINDEANU este al treilea cel mai menționat ministru în presa scrisă din Romania, în perioada monitorizată, 1-31 iulie 2022, cu 128 materiale și o audiență de 3,619,478.

 

Cum se situează miniștrii PNL în presa scrisă din România?

PNL, prin ministrul Educației, Sorin-Mihai CÎMPEANU, înregistrează 253 materiale în presa scrisă monitorizată de mediaTRUST și o audiență de 5,327,357, fiind cel mai vizibil ministru PNL al cabinetului Ciucă. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de ministru al Educației. Vârful audienței este înregistrat în data de 13 iulie 2022, cu materiale despre modificările în învățământ și anunțul ministrului cu privire la elevii care vor începe școala după intrarea în vigoare a noii legi a educației și care nu vor mai avea note la Arte și Sport, ci vor fi evaluați cu Admis sau Respins.

Virgil-Daniel POPESCU, Ministrul Energiei din partea PNL , înregistrează 127 materiale în presa scrisă și o audiență înregistrată de 2,830,256 iar Bogdan Lucian AURESCU, Ministrul Afacerilor Interne, este citat în 92 de articole scrise, înregistrând o audiență de 1,656,814. Trendul ascendent al vizibilității ministrului Afacerilor Externe este evident începând cu 26 iulie 2022, în contextul declarațiilor făcute în România de premierul ungar Viktor Orban.

 

Miniștrii UDMR în presa scrisă din România

UDMR se remarcă prin ministerul Sportului, reprezentat prin Carol-Eduard NOVÁK, cu 99 de mențiuni în presa scrisă din România și o audiență de 4,206,067 în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022. Vârful de vizibilitate este în data de 8 iulie 2022, atunci când ministrul Sportului a semnat ordinul care stabilește obligativitatea unei ponderi de participare de minimum 40% a sportivilor români, din totalul de sportivi participanți la competițiile sportive naționale oficiale, în sporturile de echipă. Pe locul al doilea se situează ministrul mediului, apelor și pădurilor, Barna TÁNCZOS, cu 14 materiale în presa scrisă și 92,415 audiență și Attila-Zoltán CSEKE, cu 7 articole și o audiență de 219,809.

 

Echipele de miniștri la guvernare – TV

Petre DAEA și Alexandru RAFILA, cei mai mediatizați pe TV.

Membrii Cabinetului Ciucă înregistrează în perioada 1-31 iulie 2022, un numar de 6.203 apariții pe posturile TV monitorizate de mediaTRUST.

Dintre aceștia, miniștrii PSD înregistreză 3.384 de apariții la posturile TV monitorizate de mediaTRUST și înregistrează o audiență de 412,004,000 telespectatori în perioada 1-31 iulie 2022, cei PNL înregistreză 1.665 apariții și generează o audiență de 194,566,000 iar miniștrii UDMR, 1.154 de apariții TV cu o audiență de 148,242,000.

 

Miniștrii PSD la TV

Petre DAEA, noul ministru al Agriculturii, este cel mai mediatizat ministru PSD la TV, în perioada monitorizată, 1-30 iulie 2022, înregistrând 1.236 de apariţii la posturile TV monitorizate de mediaTRUST. La nivelul audienței generale aparițiile ministrului înregistrează un număr de 150,632,000 telespectatori. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de nou ministru al Agriculturii. Vârful de vizibilitate la TV este remarcat în data de 22 iulie 2022, cu materiale privind numele lui Petre Daia apărut în ancheta DNA legată de presupusele concursuri ce ar fi fost jucate de Adrian Chesnoiu, fostul titular de la agricultură.

Alexandru RAFILA, ministru PSD, înregistrează 694 apariții la posturile TV monitorizate de mediaTRUST, situându-se astfel pe ce-a dea doua poziție în studiul prezentat, înregistrând o audiență de 91,126,000.  Aceștia sunt urmați de Adrian CÂCIU, ministrul de Finanțe, cu 620 materiale pe TV și o audiență de 60,720,000.

 

Miniștrii PNL la TV

PNL, prin ministrul Educației, Sorin-Mihai CÎMPEANU, înregistrează 431 de apariții la posturile TV monitorizate de mediaTRUST, fiind astfel cel mai mediatizat ministru PNL la TV. Audiențele generate de materialele TV cu ministrul Educației au generat audiențe de 51,650,000. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de ministru al Educației. Vârful vizibilității se înregistrează în data de 1 iulie 2022, în contextul rezultatelor finale la Evaluarea Națională și ale examenului de Bacalaureat.

Virgil-Daniel POPESCU ministrul Energiei din partea PNL , înregistrează 299 de apariții TV și o audiență de 39,102,000,  iar Lucian Nicolae BODE are 297 de apariții TV în perioada monitorizată, 1-31 iulie 2022 și a generat o audiență de 38,288,000.

 

Miniștrii UDMR la TV

UDMR se remarcă prin ministrul Ministerul mediului, apelor și pădurilor cu Barna TÁNCZOS, cu 560 apariții TV în această perioadă monitorizată de mediaTRUST, generând o audiență de 73,656,000. Acesta este urmat de Carol-Eduard NOVÁK, cu 324 materiale pe TV, înregistrand o audiență de 43,586,000 și de ministrul Hunor KELEMEN, citat în 227 de materiale, cu o audiență de 26,544,000 de telespectatori. Vârful vizibilității ministrului Barna TÁNCZOS este în data de 6 iulie 2022, în contextul secetei din România și raționalizarea apei potabile în multe localități din țară.

 

Echipele de miniștri la guvernare – Radio

Membrii cabinetului Ciucă înregistrează în perioada 1-30 iulie 2022, un număr de 2.228 de menționări pe posturile radio monitorizate de mediaTRUST.

Dintre aceștia, miniștrii PSD înregistreză 1.237 menționări la posturile radio monitorizate de mediaTRUST, în perioada 1-30 iulie 2022. Materialele difuzate pe posturile de radio monitorizate au generat o audiență de 193,195,000. Miniștrii PNL înregistreză 693 menționări și au generat o audiență de 117,780,000 iar miniștrii UDMR au fost citați în 299 de materiale radio și au înregistrat o audiență de 46,867,000.

 

Miniștrii PSD la RADIO

Alexandru RAFILA, ministrul Sănătății, ocupă prima poziție în perioada monitorizată, 1-30 iulie 2022, înregistrând 393 materiale la posturile radio și generează o audiență de 57,322,000.  Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de nou ministru al Sănătății. Vârful vizibilității îl reprezintă materialele referitoare la noul val COVID și la revenirea la raportarea zilnică a cazurilor COVID, în data de 11 iulie 2022.

Petre DAEA, noul ministru al  Agriculturii din partea PSD, este citat în 354 materiale la posturile radio monitorizate de mediaTRUST, generează o audiență de 52,899,000 situându-se astfel pe poziția a doua în studiul prezentat. Aceștia sunt urmați de Adrian CÂCIU, care înregistrează 194 de materiale pe posturile radio monitorizate și generează o audiență de 30,917,000.

 

Miniștrii PNL la RADIO

PNL, prin ministrul Educației, Sorin-Mihai CÎMPEANU, înregistrează 288 de materiale la posturile radio monitorizate de mediaTRUST, fiind astfel cel mai menționat ministru PNL  în studiul prezentat. Totodată, materialele au generat o audiență de 49,216,000. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de ministru al Educației. În contextul ratei de promovare la bacalaureat și la examenul de evaluare națională, ministrul Educației a avut cea mai mare audiență la radio în data de 1 iulie 2022.

Lucian Nicolae BODE, ministrul Ministerul Afacerilor Interne din partea PNL , înregistrează 113 materiale la radio și o audiență de 20,910,000 iar Bogdan Lucian AURESCU- PNL, este citat în 99 de materiale radio în perioada monitorizată, 1-31 iulie 2022, înregistrînd o audiență de 14,421,000.

 

Miniștrii UDMR la RADIO

Ministrii UDMR sunt activi în zona radio, cu 298 de materiale în perioada monitorziată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022.

Cel mai menționat ministru UDMR este Barna TÁNCZOS, ministrul Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, cu 204 materiale în mediul radio. Acesta a generat o audiență de 33,325,000 în perioada monitorizață de mediaTRUST. Hunor KELEMEN, ministrul Culturii, se remarcă cu 45 de mențiuni pe radio și o audiență de 5,539,000. Urmatorul ministru UDMR citat de posturile de radio monitorizate de mediaTRUST este Carol-Eduard NOVÁK, ministrul Sportului, citat în 32 de materiale și înregistrînd o audiență de 4,671,000. Vârful de audiență a fost înregistrat de ministrul Barna TÁNCZOS, în data de 20 iulie 2022, având în vedere subiectul intens dezbătut-măsurile de restricționare a consumului de apă care au drept scop protejarea resursei și asigurarea apei potabile pe termen mediu și lung.

 

Echipele de miniștri la guvernare – Online și Social media

Membrii cabinetului Ciucă înregistrează în perioada 1-31 iulie 2022, un numar de 57.546 de mențiuni în online și social media monitorizate de mediaTRUST.

Dintre aceștia, miniștrii PSD înregistreză 29.324 de materiale pe portalurile online și social media monitorizate de mediaTRUST, în perioada 1-31 iulie 2022, generând o audiență de 74,101,654.  Miniștrii PNL înregistreză 19.172 de materiale și o audiență de 51,541,848 iar miniștrii UDMR au fost citați în 9.055 de materiale online, generând o audiență de 20,734,803.

 

Miniștrii PSD – Cele mai multe menționări în Online și Social media

Petre DAEA, noul ministru al Agriculturii, ocupă și la această sectiune prima poziție, pentru perioada monitorizată, 1-31 iulie 2022, fiind menționat în 7.602 materiale în Online și Social Media. Materialele în care acesta a fost menționat au avut ca subiect guvernul Ciucă, precum și activitatea în calitate de nou ministru al Agriculturii. La nivelul audienței generale, acesta înregistrează 16,555,504 afișări. Alexandru RAFILA, ministrul Sănătății din partea PSD, este citat în 6.882 materiale monitorizate de mediaTRUST precum și o audiență mai mare decât Petre DAEA: 20,194,828 afișări în Online și Social Media.  Ministrul Sorin Mihai GRINDEANU ocupă poziția a treia, cu 4.008 menționări și o audiență de 6,649,849.

 

Miniștrii PNL în Online și Social Media

Cel mai citat ministru din partea PNL este Sorin-Mihai CÎMPEANU, cu 6.288 de materiale în online și social media în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022. Acesta înregistrează o audiență de 26,252,422 și este cel mai menționat ministru în Online si Social Media. Ministrul PNL Virgil-Daniel POPESCU ocupă poziția a doua, cu 3.428 menționări iar la nivelul audienței înregistrează 6,491,663 afișări în Online și Social Media. Următorul ministru PNL în topul vizibilității Online și Social Media, este Bogdan Lucian AURESCU, ministrul afacerilor externe al României, cu 3.259 mențiuni și o audiență de 6,620,913.

 

Miniștrii UDMR în Online și Social Media

Ministrii UDMR sunt activi în zona online și social media, cu 10.256 materiale în perioada monitorziată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022.

Cel mai menționat ministru UDMR este Barna TÁNCZOS, ministrul Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor din partea UDMR, cu 3.129 de materiale în mediul online și social media. Ministrul Culturii, Hunor KELEMEN se remarcă cu 2.520 de mențiuni în online și social media iar ministrul Carol-Eduard NOVÁK înregistrează 2.022 mențiuni în online și social media între 1-31 iulie 2022. La nivelul audiențelor, Barna TÁNCZOS înregistrează un numar de 6,794,997 de afișări, Hunor KELEMEN are o audiență de 5,455,210 în mediul online și social media iar ministrul Carol-Eduard NOVÁK se remarcă cu o audiență de 7,033,301 în perioada monitorizată de mediaTRUST, 1-31 iulie 2022.

 

Metodologie

Notă: În prezentul studiu, Vizibilitatea partidelor politice generată de miniștrii cabinetului Ciucă – Presă scrisă, presă online, radio și TV, pentru o analiză echilibrată și pentru păstrarea echidistanței în evaluarea mediatizării echipelor ministeriale, apariţiile Primului Ministru Nicolae Ionel Ciucă nu au fost incluse. În realizarea studiului s-au luat în calcul doar  miniștrii cu portofoliu.

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultati www.mediatrust.ro.

Pentru masurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietare mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

 

Despre mediaTRUST

mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

 

Vezi studiul complet aici:

STUDIU mediaTRUST Vizibilitatea generata de ministrii Cabinet Ciuca – 1-31 iulie 2022

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

8 luni ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

9 luni ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

9 luni ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

9 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

10 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

10 luni ago